vineri, 9 martie 2018

Din calatorii...amintiri de pus in rama...




           sunt atat de multe, incat nici nu stiu despre care as vrea sa povestesc mai pe larg.Ma gandeam ca poate v-ar binedispune patania mea din Paris sau poate sa va spun surpriza de care am avut parte cand am ajuns in Viena?!Da, m-am hotarat...vreau sa aflati si voi despre  o  mica excursie intr-o tara care mi-a schimbat viata foarte mult de cand am vizitat-o, am de acolo amintiri pe care le port cu drag in suflet.Anul trecut, prin vara cam asa mi-am comandat  cartea "Mica enciclopedie Hygge-reteta daneza a fericirii",o carte al carei titlu mi-a facut cu ochiul.
fotografie personala 
      Avand in vedere faptul ca traim niste vremuri destul de grele, in care stresul este pe primul loc, chiar vroiam sa aflu ce secret al fericirii detin danezii.Am citit cartea pe nerasuflate, am ramas surpinsa de viata pe care o duc, nu-mi puteam imagina ce ii face pe ei atat de pasnici, de ce sunt ei atat de calmi, de ce este atat de dezvoltat la ei conceptul hygge(stare de bine,confort sufletesc).Placut surpinsa de aceasta carte, care de fapt mi-a amintit ca fericirea o putem simti cu totii traind frumos, facand lucruri simple, mi-am zis ca trebuie sa vizitez si eu acest loc minunat, trebuie sa vad, sa simt, sa cunosc oameni noi, locuri noi.
       Ce credeti ca am facut dupa ce am am terminat de citit cartea?! Dupa discutii pe marginea celor citite ne-am hotarat sa vizitam si noi Danemarca, ne-am dorit mult sa petrecem macar putin timp printre danezi, sa cunoastem si noi o alta cultura, un alt stil de viata.Am intrat rapid pe Mondo.ro pentru a afla care sunt cele mai bune tarife pentru biletele de avion si pentru hoteluri.Am facut rezevari pentru bilete si hotel, urma sa plecam peste 10 zile.S-au scurs cam greu zilele astea, dar cand am venit in sfarsit ziua cea mare, ne-am facut bagajele si am plecat toti 3 in marea noastra aventura.
        Dupa cateva ore de zbor am pasit cu bucurie pe taramul danezilor.Inca de la primii pasi facuti am remarcat un  oras foarte curat , am ramas placut surprinsi de  ospitalitatea barmanilor, pentru ca ne-am racorit cu un suc la o terasa frumos amenajata.Bunul simt si linistea din local iti transmiteau o stare de bine, de siguranta.
          Dupa ce ne-am cazat la hotel, ne-am hotarat sa vizitam unul din punctele de atratie ale orasului Danemarca , parcul de distractii Tivoli.Acest parc ofera de toate pentru toata lumea .Dupa ce am admirat cladirile exotice si istorice, am lasat-o putin pe Ruslana sa se distreze in carusel apoi am  facut o plimbare pe aleile marginite de arbori inalti.
                              

         Dupa distractie si plimbare am servit masa la un restaurant unde am putut gusta o mancarica calda, niste frikadeller, un fel de chiftelute.Ghidul ne-a povestit ca danezii consuma de obicei sandwich la amiaza pentru ca sunt la serviciu, in schimb cina o servesc impreuna in familie si prefera o masa calda.Familiile de aici urmeaza vechile obiceiuri si ii invata pe copii sa gateasca pentru ca mesele in Copenhaga sunt importante si contribuie la sentimentul de unitate.
         Aflasem din carte ca ei pun mult accent pe mersul cu bicicleta, nu am vrut sa ratam aceasta ocazie si am inchiriat  biciclete cu care am facut un tur al orasului.Am observat ca sunt foarte multe piste bine delimintate  pentru biciclisti, a fost o experienta minunata,chiar daca am mai gresit uneori directia,nu ne-a certat nimeni,nu s-a uitat nimeni la noi urat, am dat doar de oameni dispusi sa ne ajute,oameni calmi si zambitori.Dupa ce am admirat statuia din bronz , Den Lille Havfrue , care sta ca o stanca cu vedere la port, ne-am indreptat la hotel, acesta avea o arhitectura contemporana moderna, era amplasat intr-o locatie deosebita, camera era moderna cu design placut, iar ambientul intim al interiorului iti oferea senzatia de liniste, pace si calm.Paturile moi, lumanarile parfumate au intregit decorul si amplificau starea de bine care te cuprindea la intrarea in camera.
      Ne-am trezit a doua zi odihniti si pregatiti pentru alte aventuri.Ne-au fermecat magazinele lor care prezentau colectii de mobila multifunctionala, perne si tot felul de accesorii cu design simplu si culori elegante.
          Am continuat aventura noastra poposind la castelul lui Hamlet de la Hesingor, apoi am facut un tur cu barca, ocazie cu care am vazut minunatul oras cu bisericile sale, castelele si constructiile istorice.
         Dupa un tur de cumparaturi in Stroget, ne-am indreptat spre aeroport pentru a pleca spre casa.
      Ma bucur mult ca am ajuns aici, unde pe langa obiectivele vizitate am vazut oameni fericiti, imbracati lejer, fete cu un machiaj simplu, nimic iesit din comun...."iesirea" aceasta din cotidian mi-a deschis ochii si mi-a luminat mintea, stiu ca ma pot bucura de viata si cu bani mai putini, pot sa traiesc frumos si facand lucruri simple.Este o calatorie de neuitat,una care m-a invatat ca a fi hygge nu este deloc costisitor.Si uite asa cum momondo si o carte iti pot deschide noi orizonturi. 
          Sunt sigura ca voi mai vizita Danemarca, aceasta tara a fericirii!
   Acum daca  eu v-am povestit despre aceasta amintire, va invit sa faceti si voi la fel:descrieti intr-un comentariu cea mai frumoasa amintire dintr-o calatorie si puteti castiga un city-break de 500 de euro sau unul dintre cele 5 vouchere de calatorie in valoare de 50 de euro.Premiile sunt oferite de, momondo.ro.Succes mie!Succes voua!
           P.S.Nu e gluma!
           Particip cu acest articol la Proba 2  de la SuperBlog 2018.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lasa-mi un gand sau o parere !
Iti doresc pace, iubire, bucurie si binecuvantare!