marți, 31 martie 2015

Cu o floare nu se face primavara ,dar se poate corecta comportamentul unui copil





     Poate suna ciudat acest titlu, dar  chiar este posibil.Am in grupa un prescolar inteligent,dar caruia parintii ii permiteau cam multe, de aceea si la gradinita isi dorea sa faca pe seful, sa aiba un comportament agresiv fata de colegi ,sa participe la activitati doar cand doreste, sa stranga jucariile pe care el le imprastie doar cand are chef, sa faca galagie la masa si sa-i provoace si pe altii.
    Nu am putut sa las totul asa,a trebuit sa gasesc o solutie  si mi-am adus aminte de o metoda  care stiam ca  functioneaza, astfel micutului i-am daruit zilnic o floare desenata pe hartie colorata , cu petale decupate si care reprezentau;grija fata de lucrurile din grupa.ajutor,respect,participare activa la programul din gradinita.atitudine non-violenta fata de colegi, politete ;era tot ce doream sa corectez la el.La inceput cand multe petale se aflau in partea de jos si plangeau,era suparat si isi dorea ca toate petale sa fie vesele si sa aiba o floare completa.
                               
    Dorinta de a avea o floare vesela si completa era atat de mare incat a inceput sa-si schimbe treptat comportamentul, iar cand a primit o floare cu toate petalele pentru el a fost o bucurie care nu poate fi descrisa in cuvinte, iar cand a venit mama sa-l ia de la gradinita i-a sarit in brate si i-a aratat floarea de care era atat de mandru.
                                                 
      Bineinteles ca nu as fi putut sa fac toate astea singura, fara ajutorul mamei,pe care am sfatuit-o ca si acasa  sa adopte cam aceeasi metoda ,sa-i spuna mereu cand greseste, sa-l corecteze si sa-l recompenseze cu ceva,mama a ales sa-i ofere o inimioara de fiecare data cand este cuminte,ascultator   atat la gradinita cat si acasa.Ei ,iata ca avand rabdare si folosind recompensa am reusit sa corectam  comportamentul copilului.Stiu ca la inceput recompensa trebuie aplicata de fiecare data cand copilul a facut un lucru bun,dar pe masura ce isi insuseste acest comportament , recompensele trebuie rarite si apoi sa dispara de tot si mai stiu ca in sistemul Montessori nu se folosesc recompense, laude, dar nici nu folosesc pedepse,dar cred ca am dreptul sa nu fiu de acord cu asta,nu? Sa  lasi 5 minute un copil  in camera lui , sa ai un coltisor unde sa-l pui sa se retraga atunci cand  face o greseala sau pe covorasul n, cred ca nu e un capat de tara.Voi  v-ati confruntat cu astfel de probleme?Cum ati procedat ?
 


2 comentarii:

  1. Imi place ! Am si eu cate ceva de corectat la buburuza mea ! Oare merge abordarea ?Are 10 ani acusica! Oricum voi incerca !

    RăspundețiȘtergere
  2. Sunt sigura ca va merge,astept si eu sa vad ce rezultate vei avea.

    RăspundețiȘtergere

Lasa-mi un gand sau o parere !
Iti doresc pace, iubire, bucurie si binecuvantare!